Firmowy fanpage na Facebooku – jak go skutecznie prowadzić? - Seo-Arty

Nie ma wątpliwości, że media społecznościowe są obecnie codziennym źródłem informacji, rozrywki i miejscem kontaktów międzyludzkich. Dla firm stanowią szansę na zaistnienie w sieci oraz świadomości klientów. Idealnym zaś obszarem dla prezentacji, promocji i spotkań online jest fanpage na Facebooku.

Strona firmowa na Facebooku wizytówką marki

Określenie „fanpage” kojarzy się na ogół ze stroną internetową poświęconą znanej osobie. Odkąd jednak wzrosła rola social mediów w sferze biznesowej objęło ono również profile firmowe, które stały się dynamicznymi wizytówkami wielu marek od korporacji po mikrofirmy.

Facebook jako jeden z serwisów daje najszersze możliwości w zakresie promowania. Im więcej osób obserwuje nasze poczynania w portalu, tym lepiej dla popularności firmy. Trzeba zatem wiedzieć, co przyciąga ludzi i wyjść im naprzeciw.

Wygląd ma znaczenie

Przeciętny użytkownik Facebooka przegląda jego zawartość, przewijając od niechcenia stronę. Jeśli coś ciekawego przykuje jego uwagę – przeczyta post i być może odwiedzi fanpage. Oceni go intuicyjnie na podstawie pierwszego wrażenia, gdy zobaczy zdjęcie profilowe, obraz w tle i kompozycję całości.

Przejrzystość, stylowa grafika i miła dla oka kolorystyka zachęcą go do zapoznania się z treściami oraz obserwowania profilu. Wystrzegajmy się więc banalności, nadmiaru i estetyki kiczu. Chaos wizualny, krzykliwe barwy czy niskiej jakości zdjęcia byłyby z pewnością niekorzystne.

Prezentacja

Podstawowe informacje o firmie powinny być łatwo dostępne i czytelne. Warto je uzupełnić, dopracować układ oraz skorzystać z podpowiedzi Facebooka. Dane kontaktowe, krótka notka o tym, czego dotyczy działalność, adres jej zewnętrznej strony www, jeśli taką posiada czy informacje dotyczące polityki prywatności to zawartość podstawowej metryczki naszej firmy.

Konfiguracja i opcje

Fanpage zbudujemy niczym domek z klocków. Konfiguracja przycisku działania (CTA), włączenie poszczególnych funkcji i elementów takich jak np. opinie, wzmianki, sklep pozwolą dostosować stronę do rodzaju naszej działalności i pomysłu na marketing. Przydatne będzie też zapoznanie się z Meta Business Site – narzędziem wspierającym przedsiębiorców na Facebooku.

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku

Gdy strona Twojej firmy jest już przemyślana, skonfigurowana i zyskała swój styl oraz oprawę graficzną, czas zacząć działać.

Wartościowe posty i relacje

Systematycznie zamieszczane wpisy to podstawa. Powinny być treściwe i niebanalne. Wystrzegaj się suchych opisów usług czy produktów. Pisz do odbiorcy, skracaj dystans, zaskakuj. Nie bój się pożartować, zamieścić czegoś nietypowego np. ciekawostki ze swojej branży. Przyciągającym oko urozmaiceniem są również relacje.

Zdjęcia i filmy

Oryginalne fotografie i filmiki uatrakcyjnią Twoje posty. Możesz publikować zdjęcia własne bądź stockowe (darmowe lub komercyjne po wykupieniu licencji). Dbaj o jakość grafik oraz optymalną ilość.

Aktywizacja użytkowników

Ludzie częściej i chętniej odwiedzą Twoją stronę, jeśli sami będą na niej aktywni. Doskonałe wpisy powinny nie tylko być merytoryczne i przyjemnie się czytać, ale też skłaniać innych do wyrażania swojego zdania. Zadawaj pytania otwarte, by zachęcić do komentowania i reakcji emotikonami.

Systematyka i aktualizacja

Regularnie twórz posty, odpowiadaj na wiadomości i komentarze. Zapewne nie zawsze masz na to czas, wówczas przygotuj treści i zaplanuj ich publikacje oraz włącz automatyczne odpowiedzi.

Dbaj o to, by informacje o firmie, akcjach i promocjach, a także wiadomości zawsze były aktualne. To też zachęca użytkowników do zaglądania na Twój fanpage.

Wsparcie dla firmowego fanpage’a

Jakość fanpage’a jest promocją samą w sobie. Warto być na bieżąco z nowinkami Facebooka, który cały czas rozwija się i doskonali swoje narzędzia. Jeśli nie masz czasu na tworzenie zawartości strony, czytanie wskazówek i aktualizacje, możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów z zewnętrznej agencji interaktywnej lub copywriterskiej.

Autor tekstu: Marzena Hryniszak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *