Nakłonienie potencjalnych klientów do robienia tego, co chcesz, jest trudne. Aby poprowadzić ich we właściwym kierunku, wystarczy, że zamieścisz w swojej witrynie przekonujące wezwanie do działania czyli CTA, call to action. Czy chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć idealne CTA, aby klienci robili to, czego od nich oczekujesz? Wyjaśniamy, jak to zrobić!

Czym jest CTA, call to action

Wezwanie do działania, zwane również CTA (call to action) to strategia marketingu cyfrowego, która ma na celu nakłonienie odwiedzających witrynę do podjęcia pożądanego działania, takiego jak zakup produktu lub zapisanie się do biuletynu. To krótki fragment treści, który kieruje odbiorców online do kliknięcia w link. Gdy to zrobią, trafiają na stronę docelową, na której mogą dowiedzieć się więcej o marce i dokonać zakupu. CTA często pojawiają się w witrynie jako wyskakujące okienko, baner lub przycisk call-to-action.

CTA, call to action cele

CTA to narzędzie marketingowe, które kieruje ruch internetowy do witryny firmy. Ma na celu:

  • Zbudowanie bazy klientów – kierując ludzi do swojej strony, firmy budują świadomość marki i zachęcają więcej osób do poznania ich produktów.
  • Dokonanie sprzedaży – CTA jest częścią lejka sprzedażowego, czyli cyfrowej strategii marketingowej, która zaczyna się od budowania świadomości i zainteresowania firmą, a ostatecznie prowadzi do sfinalizowania zakupu.
  • Generowanie leadów sprzedażowych – czyli identyfikowanie docelowych odbiorców, którzy są zainteresowani ofertą firmy i mogą zostać przyszłymi klientami. Firma tworzy z tej grupy listę e-mailową, aby pozostać z nimi w kontakcie.
  • Stworzenie bezpośredniej ścieżki do produktu – CTA ułatwia komuś dotarcie do Twojej witryny. Po kliknięciu w link klient może znaleźć się na stronie, gdzie może łatwo dokonać zakupu.

Jak napisać CTA, które przyciągnie klientów

Najlepsze wezwanie do działania jest zwięzłe, chwytliwe i zachęca odbiorców do przejścia do Twojej witryny. Oto pięć elementów, które należy uwzględnić w strategii CTA, aby stworzyć prawdziwy majstersztyk:

  1. Zacznij od imperatywu. Używaj autorytatywnego języka i słów, które nakierują klientów na to co chcesz osiągnąć, np.: „kup”, „dołącz” lub „kliknij”.
  2. Zapewnij o niskim ryzyku. Dobre wezwanie do działania promuje wysoką wartość, ale wiąże się z niskim ryzykiem. Zastosuj podejście bez presji. Poinformuj klientów, że po prostu dowiedzą się więcej, nie angażując się w nic.
  3. Używaj języka perswazji. Wykorzystaj słowa, które przekonają ludzi do podążania za Twoim tokiem rozumowania. Zachowaj zwięzły tekst, aby zaintrygować odbiorców i sprawić by chcieli dowiedzieć się więcej.
  4. Stwórz poczucie pilności. Używanie tykającego zegara z promocją wywołuje w kliencie strach przed pominięciem i jest skuteczną taktyką marketingową.
  5. Wyróżnij na stronie. Idealne CTA musi przyciągać wzrok odbiorców.

Gdzie umieścić call to action

W swoich kampaniach marketingowych możesz używać CTA w witrynach odwiedzanych przez docelowych odbiorców. Mogą to być:

  • Twoja witryna – upewnij się, że w różnych sekcjach strony znajdują się wezwania do działania. Dołącz CTA do postów na blogu, które piszesz dla swojej firmy. Jeśli go nie masz, zacznij blogować, aby zwiększyć ruch na stronie.
  • Kampania e-mailowa – korzystając ze swojej listy e-mailowej, wyślij wiadomość do swoich subskrybentów i w treści umieść CTA.
  • Social media – umieszczaj sponsorowane reklamy w mediach społecznościowych, które mają przycisk „Dowiedz się więcej”. Firmy mogą go dołączać do swoich call to action.
  • Google – kupuj reklamy w Google, które pojawiają się, gdy ludzie szukają Twojego typu produktu lub usługi.

 

Przyciski call to action umożliwiają odwiedzającym interakcję z Twoją witryną. Jeśli są zainteresowani Twoją marką, treścią, produktem lub usługą, to wezwanie do działania umożliwia im wykonanie następnego kroku. Chociaż CTA mogą mieć niewielkie rozmiary, stanowią kluczową bramę do konwersji i przenoszą odwiedzających w dół lejka sprzedaży, dlatego tak ważna jest ich optymalizacja.

Autor tekstu: Ewelina Wojna-Stolińska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *