Obecnie, kiedy content marketing zyskał na ogromnym znaczeniu, diametralnie wzrosło zapotrzebowanie na wartościowe treści. Zamawianie artykułów stało się konieczne z różnych przyczyn. Właściciele portali, sklepów internetowych, osoby prowadzące blogi, czy klienci potrzebujący contentu na indywidualne cele, z powodu braku czasu lub umiejętności sami nie tworzą niezbędnych im treści. Jak i gdzie zaopatrywać się w pożądane artykuły? Czytając poniższy tekst, znajdziesz odpowiedź na te pytania.

Zamawianie artykułów – warianty nabycia treści  

W zależności od rodzaju artykułów, czasu realizacji i budżetu, jaki można przeznaczyć na ich zakup, treści pozyskać można z kilku wybranych źródeł. Należy przeanalizować kwestię, który z podmiotów zajmujących się ich tworzeniem i dystrybucją będzie odpowiadał na potrzeby prowadzonej działalności. Poniżej wymieniamy najbardziej skuteczne metody zdobywania contentu.

Korzystanie z usług copywritera

Jedną z możliwości pozyskania wartościowych treści jest nawiązanie współpracy z copywriterem. Autorzy tekstów content marketingowych ogłaszają się na portalach dedykowanych komunikacji między zleceniodawcami a zleceniobiorcami, w mediach społecznościowych bądź na forach branżowych.

Przeważnie znaleźć można tam copywriterów freelancerów, którzy pisaniem parają się raczej dorywczo. Z racji tego nie jest to bezpieczne rozwiązanie, ponieważ można się narazić na brak odpowiednich kwalifikacji ze strony copywritera lub niedotrzymanie terminu wykonania zlecenia.

Najwłaściwszym rozwiązaniem przy zamawianiu artykułów jest skontaktowanie się z profesjonalnym copywriterem posiadającym własną stronę internetową lub prowadzącym blog. Dzięki temu można ocenić kompetencje autora. Zapoznając się z jego portfolio i opiniami innych usługobiorców, które z pewnością będą zamieszone w obrębie jego witryny.

A może poszukujesz aktualnie profesjonalnego copywritera? Jeśli tak – kliknij w grafikę poniżej!

Content Writer - Zamów Treści

Po wybraniu odpowiedniego kandydata, któremu powierzy się wykonanie zlecenia,  należy ustalić przebieg współpracy i określić budżet oraz termin, w jakim ukończy on zamówiony artykuł. W zależności od tego, czy klient jest w stanie sam ustalić frazy kluczowe, czy przekaże to zadanie copywriterowi, zwiększając zakres jego obowiązków, cena świadczonej usługi wzrośnie.

Następnie należy przedstawić krótki brief, czyli wiadomość zawierającą pomocne wskazówki i informacje dotyczące zlecenia i działalności usługobiorcy. Klient powinien określić w briefie swoje wymagania dotyczące zamawianego artykułu. Powinny znaleźć się tam takie wytyczne i informacje jak:

  • grupa docelowa;
  • rodzaj i obszerność tekstu;
  • charakter działalności klienta;
  • określenie celu, jaki chce osiągnąć zleceniodawca;
  • dane kontaktowe.

Zlecenia  dokonuje się przeważnie, wypełniając formularz. Niektórzy copywriterzy  posiadają także na swojej stronie ankietę, za pomocą której zbierają informacje dotyczące zleceniobiorców. Mogą też przeprowadzić wywiad, dzięki któremu uzyskają lepsze rozeznanie w temacie zlecenia.

Do utrudnień związanych ze współpracą z copywriterem należy fakt, że ci profesjonalni autorzy obarczeni są z reguły natłokiem pracy. Z jednej strony świadczy to o właściwym wyborze zleceniobiorcy, którego usługi są cenione na rynku. Z drugiej zaś oczekiwanie na zamówione artykuły może znacznie się przedłużyć.

Zamawianie artykułów za pośrednictwem portali copywriterskich

Serwisy te zrzeszają w jednym miejscu pokaźną liczbę copywriterów sięgającą nawet kilkudziesięciu tysięcy autorów. Portale copywriterskie są źródłem zamawiania artykułów i różnego rodzaju tekstów, w szczególności krótkich utworów typu teksty preclowe, zapleczowe, opisy produktów, katalogów itd.

Tego rodzaju platformy są źródłem pozyskiwania treści niewymagającym zbyt dużych nakładów finansowych.

Klient, chcąc zamówić artykuł, rejestruje się na portalu i wypełnia formularz. Umieszcza w nim wymagania dotyczące zamawianego artykułu, krótki opis określający tematykę zlecenia oraz rodzaj pożądanego tekstu. Samodzielnie ustala frazy kluczowe i stopień nasycenia nimi utworu.

Zleceniodawca może udostępnić swoje zamówienie wszystkim autorom bądź wybrać copywritera, którego uzna za właściwego do wykonania usługi. Przy wyborze osoby, której zechce powierzyć pracę nad swoim zleceniem, może sugerować się przyznaną jej oceną bądź w zależności od portalu innymi statystykami, jakie są na nim przypisywane autorom.

Zakup artykułów na giełdzie tekstów

Giełdy tekstów to miejsca, gdzie można najszybciej zaopatrzyć się w gotowe artykuły. Podobnie jak portale copywriterskie giełdy to jeden z tańszych sposobów na znalezienie contentu, którego się potrzebuje. Niekoniecznie wartościowe treści autorzy umieścili tam w gotowej do sprzedaży formie.

Ceny tekstów ustalają copywriterzy, którzy udostępniają swoje dzieła na tego rodzaju portalach.

Zamawianie artykułów przez agencję copywriterską

Decydując się na podjęcie współpracy z agencją copywriterską, możemy liczyć na kompleksową realizację zadań związanych z całym procesem zamawiania artykułów i ich tworzeniem. Skorzystanie z pomocy tej instytucji, zapewnia rzetelne i terminowe wykonanie powierzonego jej zlecenia.

Pomimo komfortu  pełnej obsługi klienta negatywnym aspektem współpracy z agencją copywriterską jest cena usług, jakie świadczy. Koszt pozyskania treści wykorzystując potencjał wcześniej wymienionych podmiotów, jest o wiele niższy.

Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, iż jakość i szybkość wykonania zlecenia przez agencję przewyższa standardy wyżej wymienionych wykonawców. Zakres oferowanych świadczeń z reguły jest o wiele szerszy.

Decyzja o zamówieniu artykułów za pośrednictwem agencji copywriterskiej jest uwarunkowana od budżetu usługobiorcy i specyfiki jego działalności.

Zamawianie artykułów przez agencję copywriterską przedstawia się podobnie jak zlecenie pracy copywriterowi. Różnica polega na tym, że projekt powierzony firmie obsługuje zespół wyznaczonych do tego zadania fachowców.

Podobnie jak w wyżej wymienionym przykładzie, wykorzystania samodzielnej pracy copywritera, po skontaktowaniu się z agencją, klient przedstawia swoje oczekiwania dotyczące zlecenia i konsultuje szczegóły współpracy. Do projektu zleconego przez usługobiorcę przeważnie przydzielony zostaje opiekun.

Następnie klient dostarcza brief zawierający niezbędne informacje i instrukcje pomocne przy tworzeniu zamówionych artykułów. Równocześnie określa charakter prowadzonej działalności i miejsce publikacji zleconych treści.

Dobry kontakt pomiędzy agencją a usługobiorcą pozwala prowadzić dalsze prace nad zleceniem i konsultować szczegóły powstawania artykułów.

Podsumowanie

Zamawianie artykułów jest uzależnione od indywidualnych potrzeb lub upodobań klienta. Kwestią decydującą na pewno jest budżet, jakim dysponuje zleceniodawca. Jak widać sposobów na pozyskanie wartościowych treści jest sporo. Należy jednak właściwie zdecydować, który będzie najskuteczniejszy i adekwatny do inwestowanych funduszy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *