Copywriting polega nie tylko na kreowaniu treści interesujących dla odbiorcy, ale przede wszystkim skutecznych pod względem marketingowym. Nie wystarczy natomiast przelewać myśli na papier. Tworzona zawartość musi odznaczać się wysoką jakością zarówno pod względem merytorycznym, jak i stylistycznym. Wszelkie nieprawidłowości interpunkcyjne, składniowe czy mylnie opracowana strategia zostaną szybko wychwycone przez potencjalnego klienta. Warto więc dobrze przygotować się do każdego zlecenia i podejść do niego kompleksowo. Dowiedz się, jakie są najpopularniejsze błędy w copywritingu!

Skąd biorą się błędy w copywritingu?

Świadczenie usług związanych z profesjonalnym pismem wymaga mnóstwo uwagi i precyzji na etapie komponowania wypowiedzi, a także podczas ustalania założeń co do głównego celu danego projektu.

Najczęściej problem powstaje już na początku współpracy, kiedy mylnie ocenimy sugestie zleceniodawcy. Z powodu braku regulacji zawodu, copywriterom często brakuje elementarnych podstaw z zakresu pozycjonowania, obszaru social media i marketingu. Stąd nierzadko sam autor do końca nie wie, jaką właściwie rolę spełnia jego tekst.

Stanowisko to obliguje do stałego śledzenia trendów i zmian w branży, obserwacji wciąż rosnących oczekiwań na rynku oraz znajomości zasad językowych, nie mówiąc o pożądanej wiedzy specjalistycznej. Wbrew pozorom jest to zatem dość ciężki kawałek chleba, aczkolwiek wart wysiłku. Choć stosunkowo często napotyka się błędy w twórczości copywriterów, ostateczna korzyść dla pracodawcy jest nieoceniona. We wszystkim chodzi bowiem o efekt finalny, czyli zysk finansowy dla firmy.

Trzy kluczowe błędy w copywritingu

Kluczową intencją artykułów pisanych pod SEO jest mierzalny wynik dla przedsiębiorstwa, sukces sprzedażowy, pozyskanie nowych klientów i utrzymanie starych. Aby to osiągnąć, trzeba zaś poznać specyfikę konkretnej działalności, wraz ze wdrożeniem obowiązujących norm ortograficznych. Dopiero wówczas można mówić o rzetelnym podejściu do tematu.

Analogicznie rzecz biorąc, błędy w copywritingu, dzielą się w dużym skrócie na językowe, składniowe i strategiczne. Pierwsze, są z gruntu niedopuszczalne, gdyż specjalista w dziedzinie copywritingu winien biegle operować językiem, mimo istniejących wyjątków  i sporej elastyczności w interpunkcji. Choć nie da się całkowicie uniknąć tego typu uchybień, należy oczywiście starać się ich unikać, w czym znakomicie pomaga czytanie. Dobrze ponadto skonsultować pracę z inną osobą, wspólnie dochodząc do odpowiedzi na nurtujące nas pytania.

W drugiej kolejności mówimy o wadliwej strukturze tekstu. Aktualizowane na bieżąco wyszukiwarki Google, bezlitośnie odrzucają naszpikowane frazami kluczowymi artykuły, a promują te unikalne, niosące konstruktywny przekaz.

Trzeci, słaby punkt to brak jakiejkolwiek strategii. Popularnym błędem w copywritingu jest chaotyczny układ treści, pozbawiony ważnych elementów składowych, niedopasowany do poszczególnych odbiorców. Inaczej przecież odnosimy się do różnych grup wiekowych bądź zawodowych. Wplatanie języka korzyści do opisów produktów i wysoka świadomość funkcjonowania w internecie to teraz absolutny mus. Pamiętajmy również o adekwatnej do rodzaju, długości tekstu.

Podsumowanie

Profesjonalnie skonstruowana treść, musi odpowiadać w głównej mierze na nadrzędne cele zleceniodawcy. Każda amatorska prezentacja, prędzej czy później wyjdzie na jaw i nie ominie nas bolesne odrzucenie przez Google. Dodatkowo, opanowanie zasad pisowni jest koniecznym warunkiem pracy w zawodzie. Chociaż każdy popełnia błędy, trzeba sukcesywnie uczyć się je eliminować, a priorytetem jest umiejętność wyciągania wniosków i zdobywanie nowych, cennych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *