Każdy świeżo upieczony właściciel firmy zastanawia się, ile czasu trwa pozycjonowanie strony firmowej? W końcu warto jak najszybciej uświadomić odbiorców (i konkurencję) o istnieniu przedsiębiorstwa. W dzisiejszym artykule dowiecie się, kiedy możecie spodziewać się pierwszych efektów.

Ile czasu trwa pozycjonowanie?

Prawdopodobnie jest to najczęściej zadawane przez przedsiębiorców pytanie, ale nie ma w tym nic dziwnego. Przecież zajmowanie topowych pozycji w wyszukiwarce może przynieść ogromne korzyści (wliczając w to zysk oczywiście). Jednak na to pytanie nie można po prostu odpowiedzieć, podając przedział czasowy, np. „trzy tygodnie”, bowiem wypozycjonowanie strony zależy od wielu czynników.

Jeśli dogłębnie zastanowimy się nad wszystkimi składowymi procesu pozycjonowania, to odpowiedź „to zależy” zaczyna brzmieć całkiem racjonalnie. Abyście dokładnie zrozumieli złożoność tego problemu, rozbijemy go na czynniki pierwsze i wyjaśnimy, dlaczego niemożliwe jest oszacowanie, ile czasu trwa pozycjonowanie.

Ile trwa i co wpływa na pozycjonowanie?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym właściwie jest pozycjonowanie treścią. Jest to proces ciągły, w skład którego wlicza się wszelkie działania mające na celu sprawić, by strona zajmowała topowe pozycje w wyszukiwarce na daną frazę kluczową. Czyli tak naprawdę osoba zajmująca się pozycjonowaniem ma zawsze ręce pełne roboty.

Wcześniej ustaliliśmy, że na pozycjonowanie wpływ ma wiele czynników – branża, w której działacie, stan techniczny strony i wiele innych. Poniżej omówimy kilka najważniejszych, których analiza pozwoli Wam mniej więcej określić, ile czasu może zająć pozycjonowanie Waszej strony.

Stan techniczny strony

Jednym z najważniejszych aspektów strony wpływających na jej pozycjonowanie jest jej historia. Jeśli przejęliście prowadzenie witryny po kimś, koniecznie sprawdźcie, czy w przeszłości nie została na niej zamieszczona treść znacznie odbiegająca od standardów wyszukiwarek. W takich przypadkach algorytmy Google’a „karzą” portale i nie są skłonne pozycjonować ich wyżej. Wprowadzenie takiej witryny do topowych pozycji będzie znacznie bardziej czasochłonne.

W znacznie lepszej sytuacji będą witryny, które mają już długi staż (dzięki czemu Google wielokrotnie zauważył je podczas indeksowania), a nie podpadły wcześniej algorytmom.

Drugim aspektem wpływającym na pozycjonowanie jest sama architektura strony, a raczej to, czy jest dostosowana do wskazówek Google Search Console. Elementów, które brane są pod uwagę, jest wiele (m.in. przejrzysta struktura, linkowanie), więc samo podciągnięcie strony w tym aspekcie może opóźnić pojawienie się pierwszych efektów.

Branża

Tutaj również pod uwagę należy wziąć wiele aspektów. Najpierw jednak należy rozeznać się w działaniach konkurencji, czyli stronach, które pozycjonują na tę samą frazę kluczową. Duże, bardziej rozbudowane portale z większym budżetem, to niewątpliwie trudny przeciwnik. Określcie słowa kluczowe, na które chcecie pozycjonować oraz ich wersje long-tail (postarajcie się znaleźć różne frazy o różnym poziomie konkurencyjności). Wybierzcie grupę docelową oraz sprecyzujcie jaki wizerunek firmy chcecie budować.

Kolejny ważny czynnik to zasięg – czy chcecie działać na poziomie lokalnym, czy może znacznie większym. Umieszczanie nazw miast we frazach kluczowych to popularny i dodatkowo skuteczny zabieg. Zbadajcie pozycję konkurencji na wybranym przez Was obszarze – to pozwoli Wam na określenie konkurencyjności na daną frazę geo-lokalizacyjną.

Różne branże cechują się różną konkurencyjnością. W jednym miejscu bardziej konkurencyjna będzie branża obuwnicza, a w innym usługi hydrauliczne. Od tego również zależy “szybkość” pozycjonowania strony.

Linkowanie zewnętrzne

Strona, która ma bogaty profil linków zewnętrznych, jest bardziej wiarygodna dla algorytmów Google’a. Ponownie, budowa takiego profilu uzależniona jest od stanu witryny. Jeśli strona ma już ugruntowaną pozycję – to zadanie będzie znacznie łatwiejsze. Jednak jeśli portal dopiero powstał, nawiązanie współpracy z innymi stronami może okazać się wyzwaniem, co jest zupełnie normalne. Niemniej jednak budowanie zaufania do strony internetowej, to gra warta świeczki.

Chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu zaufania stron internetowych? Zajrzyj na blog Content Writer!

Budżet

Nie od dziś wiadomo, że większy budżet pozwala na więcej działań, które mogą szybciej przynieść pożądane efekty. Chociaż pozycjonowania nie można przyspieszyć w sztuczny sposób – czyli po prostu za nie zapłacić – to większy kapitał na pewno okaże się pomocny. Co więcej, powinniście przygotować się na regularne wydatki związane z budową pozycjonowania.

Ile czasu trwa pozycjonowanie – podsumowanie

Nie sposób dokładnie określić, ile czasu trwa pozycjonowanie. Wyżej wymieniliśmy kilka indywidualnych czynników, które wpływają na trudność – stan techniczny strony, budżet, profil linkowy. Ważną rolę odgrywa również cel – czy zależy Wam na zajęciu topowych miejsc, czy podskoczeniu o kilka w górę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *