Walka o dominacje w internacie, z roku na rok, staje się coraz bardziej większa i ostrzejsza. Największe korporacje chwytają się wszystkich możliwych narzędzi, aby uchwycić naszą uwagę. Jednym z takich narzędzi i strategii jest dbanie o to, aby nasze teksty były przyjazne dla wyszukiwarek, inaczej mówiąc, były tekstami SEO-friendly. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym temacie? To czytaj dalej!
Co to jest SEO-friendly tekst?
Tekst SEO-friendly to taki tekst, którego zawartość jest zoptymalizowana w taki sposób, by artykuł, blog, strona internetowa lub opis produktu były pozycjonowane jak najwyżej i jak najczęściej się da przez wyszukiwarki. Ma to na celu zmaksymalizowanie widoczności strony w wyszukiwarce oraz ruchu na stronie, a co za tym idzie – naszych zysków.
SEO-friendly a User-friendly
W internecie możesz usłyszeć głosy mówiące, że najważniejszą rzeczą, gdy chodzi o optymalizację zawartości stron, jest to, aby przede wszystkim zadbać o użytkownika i jego doświadczenie na Twojej stornie, a tekst przyjazny SEO będzie jego skutkiem ubocznym. I to stwierdzenie jest jak najbardziej prawdziwe. Więc, gdy zabierzesz się za optymalizację swojego contentu pod SEO, pamiętaj, aby tworzyć treści pod jakość a nie ilość, wtedy przyjemność z korzystania z Twojej strony wzrośnie, a z nim pozycjonowanie oraz ruch.
Pisanie pod SEO – quick tips
Jeśli chcesz polepszyć pozycjonowanie Twoich tekstów, to sprawdź i zaimplementuj najważniejsze wskazówki.
- Dobór słów kluczowych: Pierwszym krokiem do stworzenia SEO-friendly treści jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Przed rozpoczęciem pisania warto przeprowadzić badanie słów kluczowych za pomocą narzędzi takich jak Google Keyword Planner czy SEMrush. Wybierając słowa kluczowe, należy pamiętać o ich popularności oraz związku z tematyką strony czy artykułu.
- Optymalizacja tytułu i nagłówków: Tytuł oraz nagłówki pełnią kluczową funkcję w optymalizacji treści pod kątem SEO. Powinny zawierać główne słowa kluczowe i być atrakcyjne dla czytelników. Dodatkowo używanie znaczników nagłówkowych (H1, H2, H3) ułatwia zrozumienie struktury tekstu przez wyszukiwarkę.
- Unikalna i wartościowa treść: W treści tekstu należy zadbać o unikalność i wartość dla czytelnika. Starajmy się dostarczyć informacji, które są interesujące, pomocne lub rozrywkowe. W treści umieszczajmy również słowa kluczowe, jednak muszą być one użyte naturalnie, bez nadmiernego natężenia czy sztucznego wkomponowania.
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne: Kolejnym elementem optymalizacji SEO jest linkowanie – zarówno wewnętrzne (do innych stron na naszej witrynie), jak i zewnętrzne (do wiarygodnych źródeł zewnętrznych). Linkowanie pomaga budować strukturę witryny oraz wskazywać wyszukiwarkom na istotne treści związane z naszą tematyką.
- Zachowanie odpowiedniej długości tekstu: Tekst powinien być wystarczająco długi, aby dostarczyć kompleksowych informacji na temat omawianego zagadnienia. Natomiast, tekst nie może też być za długi. Musi on być przejrzysty, zwięzły i na temat.
- Formatowanie i struktura tekstu: Ważne jest, aby tekst był czytelny i łatwy do przyswojenia. Dlatego warto stosować podział na akapity, używać list i punktorów oraz wstawiać multimedia, takie jak zdjęcia czy filmy, aby treść była bardziej atrakcyjna dla czytelników. Dobrze sformatowany tekst z pogrubieniami, kursywami i kolorami może również przyciągnąć uwagę i podkreślić istotne fragmenty.
- Stały monitoring i optymalizacja: Nie wystarczy napisać treści raz i zapomnieć o nich. Istotne jest regularne sprawdzanie wyników naszych działań. Analiza danych z narzędzi takich jak Google Analytics pozwala nam na śledzenie zmian w ruchu na stronie oraz pozycjach w wyszukiwarce. To daje nam możliwość dostosowywania strategii i treści, aby osiągnąć lepsze wyniki.
Przeczytaj również: White Hat SEO, czyli sztuka odpowiedzialnego tworzenia treści
Tekst SEO-friendly – podsumowanie
Dostosowanie tekstów pod zasady SEO jest umiejętnością, która nie tylko wymaga od nas znajomości tych zasad, ale także zdolności pisarskich oraz tworzenia treści kreatywnych. Aby pozycja naszej strony była jak najwyższa jak się da, musisz postarać się o to, abyś był przygotowany pod względem strategii oraz umiejętności.
Dlatego, jeśli nie wiesz, jak zacząć, a chcesz w jak najszybszy sposób rozwinąć i podnieść swoje zdolności copywriterskie na wyższy level – odwiedź ten artykuł.
Autor tekstu: Dawid Dewalski