Jeszcze kilka lat temu teksty SEO kojarzone były negatywnie – z niskiej jakości teksami przeładowanymi sztucznie słowami kluczowymi, których czytanie nie miało nic wspólnego z przyjemnością. Sytuacja się jednak diametralnie zmieniła już w 2013 roku, kiedy Google wprowadziło nowe algorytmy. Od tamtej pory nacisk kładziony jest na użyteczność i merytoryczną zawartość treści, a nierzetelne praktyki pozycjonerskie zostały raz na zawsze ukrócone. Obecnie copywriter nie zaistnieje bez solidnej, aktualnej wiedzy z zakresu SEO. Umiejętność pisania połączona ze znajomością podstaw pozycjonowania jest niezbędna, aby przynosić firmom zyski za pomocą treści. Tyle z teorii. Przejdźmy zatem do praktyki – poznajmy przykłady SEO copywritingu.
Gdzie znaleźć przykłady SEO copywritingu?
Algorytmy wyszukiwarek zmieniają się w ogromnym tempie. Jak cały współczesny świat osiągają zawrotne tempo. Prawa, które decydują o pozycjonowaniu w sieci, ulegają ciągłym modyfikacjom.
Gdzie zatem znaleźć aktualny, dobry przykład SEO copywritingu? Odpowiedź jest prosta – przeczytaj dowolny artykuł, który znajduje się na początkowej pozycji w wyszukiwarce. Aby Twój tekst zajął te zaszczytne pierwsze miejsca przypomnij sobie podstawowe zasady SEO copywritingu i prześledź z nami, jak w praktyce wyglądają najważniejsze założenia. Omawiając przykłady SEO copywritingu oprzemy się na znanym Ci pewnie ze szkoły schemacie pisania teksów: tytuł, wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
Tytuł
Wróć do początku tego artykułu. Co znajduje się na samej górze? Tytuł! Bardzo dobrze. Tytuł stanowi najważniejszy nagłówek, dlatego bezwzględnie musi zawierać frazę kluczową. Zerknij jeszcze raz na nasz tytuł. Jak brzmi słowo kluczowe w tym przypadku?
Przykłady SEO copywritingu – przekuj wiedzę w praktykę
Doskonale – przykłady SEO copywritingu. To zadanie nie było trudne, prawda? Z tytułem nie ma co utrudniać. Ma być zrozumiały, prosty. Fraza kluczowa rzuca się w oczy zarówno użytkownikowi, jak i algorytmom wyszukiwarek.
Dla zwiększenia widoczności nie bój się podeprzeć tytułu chwytliwą grafiką. Im zdjęcie będzie ciekawsze i bardziej nawiązujące do artykułu, tym Twoje szanse na zwiększenie ruchu na witrynie większe.
Wstęp
Jeżeli zaintrygowałeś odbiorcę tytułem to kolejnym etapem jego weryfikacji, czy warto zostać u Ciebie na dłużej, będzie wstęp. Ma on za zadanie sprawić, że czytelnik doczyta artykuł do końca. Wstęp to bez wątpienia doskonałe miejsce na umieszczenie słowa kluczowego.
Zadanie dla Ciebie: przeczytaj jeszcze raz wstęp tego artykułu. Znalazłeś w nim frazę – przykłady SEO copywritingu? Świetnie!
Nie ograniczaj się do jednej frazy kluczowej – wstęp to bardzo dobre miejsce na zawarcie kilku z nich, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby odbiorcy.
Rozwinięcie
Pamiętasz swoje opowiadania ze szkoły? Rozwinięcie to była ta najdłuższa część tekstu, w której zawarte było sedno całej historii. Jeżeli przyjrzysz się przykładom SEO copywritingu dostrzeżesz pewne podobieństwo. Rozwinięcie artykułu ma zatem nieść internautom wartość merytoryczną. Jej podstawą jest wartość. Aby artykuł był wyświetlany poza tym, że będzie interesujący, to musi zawierać użyteczną wiedzę.
Zatroszczmy się też o frazy kluczowe. Znajdą swoje miejsce w nagłówkach, o których nie możesz zapomnieć.
Zakończenie
To, że ostatni, to nie oznacza, że najmniej ważny element artykułu. Jest dopełnieniem całości, również ma wpływ na skuteczność Twojej treści. W tym miejscu bez problemu umieścisz słowa kluczowe. Klarownie, krótko możesz podsumować to, co chciałeś przedstawić odbiorcy w artykule, to co chcesz, aby zostało zapamiętane.
Zadanie dla Ciebie: wskaż w tym artykule zakończenie i sprawdź, czy teorię zastosowaliśmy w praktyce.
Przykłady SEO copywritingu – podsumowanie
Podsumowując, czy damy Ci gwarancję, że jeżeli zastosujesz zasady SEO copywritingu i nasze wskazówki to na pewno znajdziesz się w TOP 10 wyszukiwarek? Nie! Skuteczność pozycjonowania zależy od zbyt wielu czynników. Ale jeżeli przyłożysz się do tematu, dokładnie prześledzisz przykłady SEO copywritingu to możesz zmaksymalizować swoje szanse. Twórz zatem skuteczne, wartościowe treści i bądź widoczny w sieci. Słowa mają moc.