Podejmując decyzję o rozpoczęciu kariery copywritera, może nasunąć się pytanie, czy można miesięcznie zarobić tyle, by to zajęcie stało się pełnoprawną pracą? Okazuje się, że nie stwarza to większych trudności osobom, które potrafią w aktywny sposób dbać o ciągłość zleceń. Apetyt rośnie w miarę jedzenia i po ugruntowaniu swojej pozycji, copywriter może starać się zarabiać więcej. Jak więc zwiększyć swoje zarobki w copywritingu? Dowiedz się!
Jak zwiększyć zarobki w copywritingu? Od czego one zależą?
Zanim postanowimy zwiększyć swój dochód, odnieść się należy do średnich cen, które obecnie funkcjonują na rynku.
Praca copywritera jest wyceniana jednostkowo za 1000 zzs. Płaca różnicuje się dopiero ze względu na przeznaczenie tekstu:
- artykuły zapleczowe i opisy produktów używane w e-commerce to 5-25 zł,
- blogowe artykuły 8-60 zł,
- artykuły specjalistyczne i na stronę www 20-80 zł,
- slogany reklamowe, sięgające nawet 1500 zł za sztukę.
Mając ten punkt odniesienia, można zdecydować m.in., w jaki rodzaj copywritingu się angażujemy i do jakiego w ogóle predysponuje – nie każdy potrafi tworzyć chwytliwe teksty reklamowe.
Podstawowym czynnikiem zarobków w copywritingu jest ilość zleceń, które wykonał zleceniobiorca.
Copywriter, któremu zależy na osiągnięciu górnej granicy zarobków, musi się po prostu uwijać. Praca w copywritingu wykonana na poziomie 300 000 znaków miesięczne może zaprocentować płacą 6000 zł.
Dochodzimy tu do meritum – taką ilość zleceń trzeba wpierw zdobyć, więc podwyższenie dochodów copywritera zależy od zadbania o ciągłość dużej ilości zleceń.
Drugą sprawą są możliwości przerobowe. Praca na pełnych obrotach przyniesie wymierne korzyści, traktowanie copywritingu dorywczo da adekwatny zarobek do włożonej pracy i czasu.
Zdobywanie zleceń w celu zwiększenia zarobków copywritera
Nie na wszystko mamy wpływ, a popyt na rynku na usługi copywritingu są poza nasza gestią. Również uśrednione ceny są wynikiem praw rynku i nie ma tu dużego pola do manewru. Skupmy się więc na aspektach, na które mamy wpływ, by zarobki za nasze usługi rosły.
- Konkurencyjność – najlepsi copywriterzy są zaangażowani do najciekawszych i najlepiej opłacanych projektów. Dbając o renomę, poprzez doskonałe wykonywanie zleceń procentuje dobrą opinią oraz rekomendacje. Zleceniodawca, który nie będzie się kierował kryterium ceny, a jakością, wybierze właśnie copywriterów z wyższej, a więc droższej półki. Każde takie zlecenie wpływa też na nasze portfolio, więc nawet najmniejsze zlecenie trzeba traktować z najwyższą starannością i zaangażowaniem.
- Aktywne zdobywanie zleceń – skoro ustaliliśmy, że od ilości zleceń zależy finalna płaca copywritera, to łatwo można wyprowadzić wniosek, że tych zleceń trzeba ciągle szukać. Korzystając z giełd tekstów, współpracując z agencjami oraz prowadząc własną witrynę dajemy sobie szansę na zdobycie wielu zleceń. W pewnym momencie można zacząć oszacowywać opłacalność tekstu względem czasu i wybierać najciekawsze i najbardziej opłacalne. Mniejsze zlecenia zostawiać innym.
- Ciągłe podnoszenie kompetencji – praca w copywritingu wymaga doskonałego operowania słowem, ale nie jest to umiejętność raz nabyta. Konieczność podnoszenia kompetencji poprzez czytanie beletrystyki w celu poszerzania zakresu słownictwa i szlifowania stylu. Ponadto sprawne operowanie obcymi językami w piśmie i czytanie literatury fachowej o copywritingu. Jest to zestaw konieczny do utrzymania najwyższej jakości naszej pracy.
Podsumowanie
Finalne kwoty, które zarabia copywriter, zależą zarówno od czynników zewnętrznych, jak i od niego samego. Podwyższenie zarobków w copywritingu jest możliwe poprzez przyjęcie odpowiedniej strategii. Takiej jak zapewnianie sobie ciągłości dobrze płatnych zleceń i dbanie o opinię, aby nasza kandydatura była brana pod uwagę przez renomowane firmy, płacące za jakość, a nie za ilość tekstów.