Formy marketingu, szczególnie te, z których korzystamy, są istotne dla promocji naszego produktu. Niewiele osób wie o sile gated content. Jesteś początkujący w tej sprawie? Dowiedź się więcej o zaletach i korzyściach treści zamkniętych. Czytaj dalej!

Gated content – definicja

Gated content, czyli treści zamknięte – materiały, które są dostępne po wykonaniu opisywanych akcji. Na przykład użytkownik wypełnił dane kontaktowe w formularze i potem uzyskał dostęp.

Po uzyskaniu informacji kontaktowych użytkownika kontynuujemy naszą komunikację przez wysyłanie treści promocyjnych.

Najczęściej używamy gated content w marketingu naszej marki. Głównym celem są zwiększenie sprzedaży i znalezienie potencjalnych klientów. Dzięki treści zamkniętym tworzymy specjalną strategię. Także poznajemy rynek innych ofert oraz uczymy się budowania idealnego produktu.

Cechy gated content

Charakteryzujemy i określamy gated content istotnymi cechami. Takimi jak:

  • pewne akcje

Użytkownik ma «instrukcję» tego, co musi wypełnić czy opublikować na swojej witrynie. Na przykład, aby uzyskać dostęp, musi podzielić się pewnym postem w mediach społecznościowych.

  • ważna treść

Nasze materiały są korzystne i aktualne. Użytkownik jest skłonny, żeby kupić nasz produkt. Szczególnie zachęcające są kursy oraz e-booki.

  • strategia marketingowa

Używamy gated content, żeby dokonać specjalne strategie i rozwijać się w promocji naszej marki.

  • odbiorcy

Gated content jest często skierowany do jednej grupy odbiorców (dzieci, studenci, pracownicy). Oprócz tego po uzyskaniu danych kontaktowych użytkownika możemy wysyłać nasze nowe oferty na adres poczty czy numer telefonu.

  • analityka

Często korzystamy ze specjalnych narzędzi analitycznych, żeby dowiedzieć się, jak użytkownicy działają po uzyskaniu dostępu.

Przeczytaj również: Mass followers – kim są i dlaczego ich obecność szkodzi?

Zalety gated content

Już wiemy o głównych cechach treści zamkniętych. Skupmy się na zaletach:

  • marketing

Ze względu na cechy gated content możemy powiedzieć, że taki element promocji produktu jest ważny. Przede wszystkim mamy potencjalnych klientów, kontaktujemy się z nimi przez wysyłanie nowych ofert oraz popularyzujemy naszą markę. W przyszłości będziemy wiedzieli więcej na temat zbioru informacji i dostosowania do potrzeb użytkowników.

  • rozwój biznesu

Dzięki gated content możemy zaplanować idealną strategię sprzedaży produktu. Osiągniemy istotne cele oraz zwiększymy nasze przychody.

  • reputacja

Kolejną zaletą jest zdolność do budowania autorytetu. W oczach odbiorców jesteśmy ekspertami, ponieważ prosimy o dane kontaktowe i potem dostarczamy ciekawe materiały. Użytkownicy dobrze postrzegają naszą markę i polecają ją innym ludziom.

  • pierwsze zapoznanie

Często odbiorcy spotykają się z naszą marką przez gated content. Kiedy spełnimy dobre pierwsze wrażenie, zbudzamy zainteresowanie do naszego produktu i nowych ofert.

  • analiza marki

Robimy samodzielną analizę naszej marki. Patrzymy, czy ktoś jest zainteresowany dostępnością produktu lub ile sprzedaży już mamy. Dzięki temu możemy analizować wady tego marketingu i rozwijać się w lepszym kierunku.

Gated content – tworzenie

Gated content ma mnóstwo zalet. Zwróćmy uwagę już na jego tworzenie:

  • efektywne cele

Musimy przemyśleć nasze cele oraz co chcielibyśmy osiągnąć. Na przykład, dążymy do rozwoju sprzedaży i zaangażowania wielu klientów do korzystania z naszej marki.

  • materiały wysokiej jakości

Nasz produkt musi zawierać aktualną i ciekawą treść. Dzięki temu budujemy reputację marki i zyskamy klientów.

  • jasna propozycja produktu

Odbiorca musi od razu zrozumieć, dlaczego dzieli się swoimi danymi kontaktowymi. Formułowanie gated content musi być proste.

  • zachęcanie

Motywujemy użytkownika do akcji. Na przykład, takie wyrażenie jak «Zapisz się na kurs» atrakcyjnie nawiązuje do kupienia naszego produktu.

  • budowanie relacji z marką

Kontynuujemy komunikację z użytkownikiem przez wysyłanie nowych ofert. Dzięki temu dostarczamy ciekawe informacje i zachęcamy do interakcji.

Gated content – podsumowanie

Dowiedzieliśmy się więcej na temat treści zamkniętych. Szczególnie wiemy o głównych cechach, zaletach oraz zasadach tworzenia gated content. Popularyzuj swoją markę za pomocą gated content!

Autor tekstu: Sofiia Yurchenko

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *