Obecne realia marketingowe sprawiają, że dobry tekst nie jest zwykłą notatką, ale musi spełnić szereg innych czynników. Do tego niezbędna jest zaawansowana wiedza. Jak zatem stworzyć dobry artykuł? O tym w dalszej części!

Elementy wpływające na dobry artykuł

Tak jak wspominaliśmy we wstępie, artykuły muszą spełniać kilka istotnych czynników. Na samym początku warto zająć się scharakteryzowaniem grupy odbiorców. Taki zabieg zwiększy szanse na dostosowanie artykułu do czytelników. Ponadto dobrym pomysłem jest precyzyjne określenie celów marketingowych firmy. Nie należy także zapominać o pozycjonowaniu strony. W dzisiejszych realiach wysokie miejsca w wyszukiwarce odgrywają kluczowe role. Oprócz tych elementów należy pamiętać jeszcze o:

  • kreatywności,
  • unikalności,
  • rzetelności,
  • przejrzystości,
  • merytoryce.

Jak napisać dobry artykuł? Etapy

Żeby stworzyć naprawdę wysokiej jakości artykuł, nie można zawrzeć wszystkich rad w jednym punkcie. Na wynik składają się poszczególne etapy:

  1. Pomysł na artykuł.
  2. Analiza i dobór fraz kluczowych.
  3. Struktura.
  4. Pisanie tekstu.
  5. Optymalizacja treści pod SEO.

Teraz omówimy po kolei te elementy.

Ciekawy pomysł

Nawet jeśli mamy sporo pomysłów na napisanie artykułu, to nie każdy musi okazać się trafny. Dlatego należy znaleźć temat, który zainteresuje odbiorców. Istnieją nawet pewne narzędzia, takie jak AnswerThePublic. Jego działanie polega na zaproponowaniu nam tematów na podstawie podanej przez nas frazy kluczowej.

Wybór słów kluczowych

Słowami kluczowymi nazywamy hasła, które wpisujemy w wyszukiwarkę, żeby znaleźć interesujące nas treści. Największe szanse na wysokie pozycje pośród innych haseł mamy wtedy, gdy wybierzemy frazy według pewnej reguły. Mianowicie, słowa kluczowe nie powinny dotyczyć najpopularniejszych tematów, ale również nie takich, które wywołują znikome zainteresowanie.

Najlepszym sposobem na sprawdzenie popularności danej frazy jest skorzystanie z odpowiednich narzędzi. Mogą one być darmowe (np. Planer Słów Kluczowych) lub płatne (np. KWFinder). Dzięki temu w profesjonalny sposób otrzymamy informacje m.in. o liczbie wyszukiwań czy konkurencyjności konkretnej frazy.

Odpowiednia struktura

Bez przejrzystej struktury trudno o skuteczne pozycjonowanie oraz o komfort odbioru artykułu. Bardzo ważna jest zasada, że w skład głównego zagadnienia (tytułu – H1) wchodzą podrzędne informacje (nagłówki H2), które opisują mniejsze nagłówki H3. Poszczególne elementy powinny wynikać z siebie, tak żeby „płynęło się” po tekście.

Dlaczego warto tworzyć nagłówki?

Są one niezbędne do pozycjonowania strony oraz zadowolenia czytelnika. Jeżeli zatem szukamy jakiejś jednej, konkretnej informacji, to nie musimy czytać całego artykułu. Szukamy wtedy odpowiedniego nagłówka i zapoznajemy się tylko z tym fragmentem. Zadowolony odbiorca to bez wątpienia duża korzyść m.in. biznesowa.

Dobry tekst

W tej materii nie ma uniwersalnego przepisu. Wszystko zależy od rodzaju tekstu, odbiorcy, grupy docelowej itd. Z powtarzających się elementów możemy wyróżnić jedynie zgodność ze wszystkimi punktami zlecenia oraz merytorykę, do której przysłuży się nam dobry research.

Optymalizacja treści pod SEO

Do wykonania tej czynności potrzebujemy:

  • umieścić linkowanie wewnętrzne,
  • dodać zdjęcia do artykułu wraz z atrybutem alt,
  • stworzyć opisy meta-description i meta-title,
  • dodać formatowanie,
  • nasycić tekst frazami kluczowymi.

Dobry artykuł – podsumowanie

  • Tworzenie dobrego artykułu to proces składający się z kilku etapów.
  • Nie wolno jednak zapominać o cechach charakteryzujących wysoką jakość artykułu.
  • Dzięki odpowiedniemu wykonaniu poszczególnych zadań możemy odnieść liczne korzyści biznesowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *