Zastanawiasz się, czy faktycznie jest tak, że tekst może wpłynąć znacząco na sprzedaż produktu? Pomyśl przez chwilę, dlaczego kupujesz pewne produkty chętniej od innych. Nie zawsze odpowiedzią będzie przecież cena. Często właśnie to, co przeczytałeś, przekona Cię do wydania pieniędzy. Ktoś obrazowo przedstawił Ci korzyści, jakie otrzymasz wraz z danym artykułem, albo uzmysłowił Ci, że to jest właśnie to, czego Ci potrzeba w danej chwili.  Przeczytaj w poniższym tekście, jak wspomóc swój copywriting sprzedażowy, aby portfele Twoich klientów otworzyły się  na produkty, które im oferujesz.

Skuteczny copywriting sprzedażowy, czyli od czego zacząć?

Dowiedz się, jak w kilku krokach możesz wspomóc tworzenie treści na swojej stronie, aby pomogła Ci ona przynosić zyski  każdego dnia.

Nagłówek – bohater pierwszego planu

Czy wiesz, że kiedy potencjalny klient wchodzi na Twoją stronę, masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć jego uwagę? To, czy użytkownik sieci zagości u Ciebie na dłużej, często zależy od chwytliwego nagłówka.  Pozwól mu więc już na starcie, w kilku słowach przeczytać o tym, co może zyskać i czego się dowie dzięki Twojemu tekstowi.

Nie obiecuj jednak złotych gór. Wszystko musi mieć swoje pokrycie, bo inaczej stracisz na wiarygodności w oczach klienta.

Pamiętaj też, że nagłówek to świetna okazja, aby przemycić w nim słowa kluczowe, które odgrywają ważną rolę w copywritingu sprzedażowym!

Pisanie oryginalnych nagłówków, które przyciągają uwagę czytelnika, nie jest proste. Jednak można się tego nauczyć. Im więcej będziesz pisał i ćwiczył swoją kreatywność, tym łatwiej będzie Ci to przychodziło. Do każdego artykułu wymyśl zawsze kilka propozycji tytułów – a potem wybierz najlepszą z nich.

Wygląd tekstu w copywritingu sprzedażowym

Jak powinien wyglądać tekst, który ma Ci pomóc w sprzedaży?

Przede wszystkim ma być czytelny i przejrzysty. Niech nie męczy oczu i głowy. Pamiętaj, że im prościej, tym lepiej. Dlatego buduj krótkie, nieskomplikowane zdania, w których przedstawisz zalety produktu i wskażesz korzyści z jego stosowania.

Każdy z nas codziennie musi podejmować tysiące różnych decyzji. Zakupy natomiast chcemy kojarzyć z przyjemnością i chwilą relaksu. Nie utrudniaj więc tego swojemu klientowi. Jemu zależy przede wszystkim na zrozumieniu oferty i tego, jakie niesie za sobą korzyści. Możesz być pewien, że potencjalny Klient na pierwszym miejscu nie zwróci uwagi na Twoje rozbudowane i złożone zdania z wyszukanymi słowami.

Oto kilka rad, które sprawią, że copywriting sprzedażowy będzie przyjaźniejszy dla Twojego czytelnika:

  • oddzielaj od siebie poszczególne akapity – unikaj jednego, długiego i zbitego tekstu.
  • nie stosuj zbyt małej czcionki – w połączeniu ze zlewającym się tłem bardzo męczy ona wzrok i zniechęca do dalszego czytania.
  • wstawiaj do tekstu tematyczne obrazki – mają one za zadanie odciążyć nieco wzrok i uatrakcyjnić treść.
  • stosuj listy i wypunktowania – dzięki nim tekst jest bardziej przejrzysty i sprawia wrażenie uporządkowanego oraz łatwiej zapada w pamięć.

Jak skutecznie wezwać czytelnika do działania?

Aby zbudować nić połączenia z klientem, możesz wejść z nim w interakcję, sprytnie stosując zabieg call to action, który służy zachęceniu czytelnika do konwersji na Twojej witrynie.

Na pewno nie raz widziałeś na stronach, które odwiedzasz hasła typu: przeczytaj więcej, załóż konto, obejrzyj wideo, pobierz bezpłatny e-book itp. Są to typowe slogany języka call to action, który wspomaga copywriting sprzedażowy. Jednak nie zawsze są one trafne w 100%.  Możesz zachęcić klienta do działania i nieco wysilić się nad komunikatami wzywającymi do działania, aby przynosiły zamierzony efekt.

Co robią prawidłowo utworzone komunikaty call to action?

  • Składają klientowi obietnicę
  • Przedstawiają wartości
  • Pozwalają czytelnikowi na wyrażenie swoich wymagań i potrzeb

Jak to osiągnąć? Musisz przedstawić czytelnikowi jasne korzyści z tego, że kliknie okienko, które dla niego przygotowałeś. Może się czegoś nauczy? Otrzyma rabat? Dowie się pierwszy o nowej ofercie? Jasno mu to zakomunikuj, niech wie, że klika po coś.

Copywriting sprzedażowy – podsumowanie

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu transakcji na Twojej stronie – copywriting sprzedażowy idealnie się do tego nadaje. Pamiętaj tylko, że jest on jednym z elementów układanki, która złożona w całość pracuje na Twój sukces.  Kiedy pisanie językiem korzyści dostosujesz do konkretnej grupy docelowej, dodasz do tego wartościową stronę www oraz najlepszej jakości produkty, będzie Ci dużo łatwiej przekonać Klienta, aby kupił dany produkt właśnie u Ciebie. Działaj na każdej płaszczyźnie, aby zadowolić swojego odbiorcę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *