Jeśli szata graficzna strony internetowej to forma, to content marketing jest treścią. Chcesz się dowiedzieć, czym jest content marketing, jakie są jego rodzaje i jak go skutecznie stosować, aby zwiększyć ruch na swojej stronie? Zapraszam do lektury!
Content marketing – definicja i przykłady
Content marketingiem nazywamy wszelkie działania związane z tworzeniem treści na strony internetowe, blogi czy ulotki i broszury.
Przykłady tekstów wchodzących w skład content marketingu:
- opisy produktów i kategorii,
- artykuły blogowe i eksperckie,
- treści na strony internetowe,
- ulotki i broszury, czyli teksty sprzedażowe.
Profesjonalny content marketing – po co?
Nadrzędnym celem jest oczywiście zwiększenie zysków z prowadzonej działalności, a pośrednimi krokami do osiągnięcia tego celu poprzez content marketing są:
Zwiększenie rozpoznawalności i widoczności marki
Począwszy od hasła reklamowego, które ma się kojarzyć z Twoją marką, po teksty SEO, które zwiększę widoczność sklepu czy strony w internecie.
Budowanie wizerunku i zaufania
Aby klienci traktowali nas jak profesjonalistów i zaufali ofercie, należy pokazać się z jak najlepszej strony. Przejrzysta oferta i jasne zasady współpracy zachęcą użytkowników do podjęcia współpracy.
Edukacja
Wszelkie artykuły blogowe, w tym eksperckie zamieszczone na portalach tematycznych pomogą ściągnąć ruch na Twoją stronę, a jakość wiedzy, jaką przekażesz swoim potencjalnym klientom, będzie świadczyć o Twoim profesjonaliźmie.
Skoro już wiemy co to content marketing i do czego jest potrzebny, przejdźmy do następnego zagadnienia, które podpowie Ci jak z niego korzystać.
Sposoby docierania do klienta docelowego
Istnieją dwa sposoby dotarcia do grupy docelowej, do której kierujesz swoją ofertę. Jedna z nich wymaga pewnego budżetu i polega na zastosowaniu kampanii AdWords. W zależności od konkurencyjności frazy kluczowej wykupujemy pozycję na pierwszej stronie wyszukiwarki. W tym przypadku content marketing będzie polegał głównie na opracowaniu przejrzystej oferty i tekstów sprzedażowych, które potwierdzą nasze kompetencje i nakłonią potencjalnego klienta do zakupu.
Druga, dająca trwalsze, choć wymagające więcej czasu efekty to pozycjonowanie strony poprzez optymalizację. Nie kończy się to jednak tylko na umieszczeniu słów kluczowych na stronie internetowej, ale także pisaniu artykułów eksperckich, które będą ściągały użytkowników na Twoją stronę.
Pierwsza z nich wymaga budżetu reklamowego i działa natychmiast, druga zajmuje więcej czasu, ale przynosi bardziej trwałe efekty na przyszłość.
3 skuteczne strategie content marketing
Topical authority
To nic innego jak budowanie wizerunku eksperta w ściśle określonej dziedzinie. Jeśli skupisz się na definiowaniu danego zagadnienia, Google chętnie pokaże Cię ludziom, którzy szukają takowych informacji. Natomiast klienci będą bardziej skłonni Ci zaufać jako ekspertowi. Ważne, abyś był na bieżąco z nowinkami technicznymi i zmianami, które zachodzą w twojej branży.
Evergreen content
Teksty wiecznie zielone, czyli nietracące na aktualności. Treści „na czasie” są chętnie klikane, ale bardzo szybko się dezaktualizują i są spychane przez wyszukiwarki, dlatego warto opisać pewne fundamenty i zagadnienia, które nie wyjdą z mody i są stosowane w Twojej branży.
User Generated Content
Czyli nic innego jak treści tworzone przez użytkowników. Warto prowadzić media społecznościowe i angażować czytelników w tworzenie treści zadając pytania.
Każda ze strategii jest inna, ale warto je stosować razem, ponieważ się uzupełniają. Pamiętaj, że im więcej działań content marketingowych stosujesz, tym lepiej. O ile treści, które proponujesz mają w sobie wartość merytoryczną i rozwiązują problemy.
Content marketing – podsumowanie
Content marketing to bardzo szeroki temat. Mam nadzieję, że chociaż odrobinę wyjaśniłem na czym polega. Więcej artykułów wyjaśniających poszczególne elementy znajdziesz na naszym blogu.