Zastanawiasz się jak uzupełnić swoją strategię marketingową o efektywne narzędzie niewymagające dużych nakładów pracy i pieniędzy? Odpowiedzią na postawione pytanie może być content commerce. Jeśli do tej pory nie obiło Ci się o uszy, czym on jest, to w tym artykule dowiesz się paru istotnych faktów o jednym z wiodących trendów marketingowych ostatnich lat.
Na czym skupia się content commerce?
Zapoczątkowany został dzięki content marketingowi, a rozwinął się dzięki potrzebie podejścia do użytkownika w bardziej indywidualny sposób. Zasadą działania content commerce jest pozyskiwanie klientów poprzez towarzyszenie im w procesie podejmowania decyzji. Zajmuje się także tworzeniem treści zachęcających do zakupu w subtelny sposób. Odpowiednio zredagowany tekst bazuje na otworzeniu przed użytkownikiem spektrum korzyści płynących z wyboru oferowanego dobra. Znaczy to, że chcąc doprowadzić do sprzedaży, należy najpierw w umiejętny sposób objaśnić, czym jest produkt. Następnie wskazać, dlaczego jest wart uwagi oraz co sprawia, że góruje nad konkurencją, nie próbując ukryć na siłę jego wad.
Jest to niejako sprzeciw wobec przestarzałym formom marketingu, które niegdyś krzykliwie zachęcały do kupna produktu. Przy dzisiejszym ogromie potencjalnych opcji wyboru nie należy zdawać się jedynie chwytliwe hasła reklamowe, myśląc, że załatwią one całą sprawę.
Co wyróżnia content commerce?
Bogatymi i rozbudowanymi treściami Content commerce odpowiada na bieżące potrzeby użytkowników, którzy podczas podejmowania decyzji o zakupie szukają informacji w internecie. Liczą, że znajdą kompleksową pomoc i eksperckie podejście. Content commerce jest jak skuteczny handlowiec, który odpowiednim doborem słów i właściwym podejściem działa na klienta tak, że czuje on potrzebę nabycia produktu.
Jak to funkcjonuje?
W celu ułatwienia użytkownikowi dotarcia do docelowych witryn internetowch content commerce posługuje się umieszczaniem w tekstach linków afiliacyjnych. W szybki sposób doprowadzają one zatem czytelnika do strony, na której znajdzie to, co zainteresowało go w przeczytanym właśnie tekście.
Korzyści
Jakościowo wykonane teksty oprócz pełnienia funkcji doradczej dla czytelnika, zostają docenione przez Google, prowadząc do wysokiego pozycjonowania ich w wyszukiwarce. Ma to przekład na wzrost odwiedzin na stronie oraz wpływa na budowanie świadomości marki, wspiera działania z zakresu PR. Przeprowadzone badania udowadniają, że odpowiednio wykonana praca przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie.
Od czego zacząć?
Jeśli planujesz skorzystać z zalet jakie niesie za sobą content commerce, najlepiej zacząć od prostych form, które oprócz tego, że nie są trudne w wykonaniu, będą przystępne treścią. Twórz recenzje produktów, prowadź zestawienia, a także porównuj z alternatywami dostępnymi na rynku. Stwórz sobie pole do tego, by móc swobodne wyeksponować korzyści i rzetelnie ocenić produkt.