Głównym celem każdej kampanii marketingowej SEO, tworzonej pod kątem wartościowego contentu, jest odpowiedź na pytania nurtujące odbiorców. Skąd jednak przy kreowaniu treści wiedzieć, z jakimi wątpliwościami mamy do czynienia? Z pewnością intuicja copywritera oraz jego doświadczenie stanowią niezbędne elementy, ale dodatkową pomoc stanowi wyszukiwarka fraz kluczowych. Na rynku dostępnych jest wiele płatnych, jak i darmowych narzędzi, my jednak skupimy się na jednym: AnswerThePublic.

Dobór słów kluczowych

Część efektów marketingowych determinowana jest oczywiście jakością tekstów. Natomiast kolejnym niezmiernie ważnym elementem jest odnalezienie niszy rynkowej, której jeszcze nie zapełniła konkurencja.

W tym celu musimy odpowiednio dobrać tematy naszych treści, zaczynając od określenia słów kluczowych, będących fundamentem tekstów SEO.

Podpowiedzi z wyszukiwarki Google

Najpowszechniejszym i najprostszym sposobem jest wyszukiwanie tzw. “z ręki”, czyli manualne wpisanie wyrażenia i bazowanie na otrzymanych wynikach. Jest to podstawowa informacja, która zazwyczaj wystarczy, aby zorientować się, czy dysponujemy wystarczającymi środkami na wysoką pozycję w Google.

Jednak dla profesjonalnego copywritera takie rozwiązanie może być niewystarczające.

AnswerThePublic przy tworzeniu długich fraz kluczowych

Lepszym i sprawniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z profesjonalnej wyszukiwarki słów kluczowych, która agreguje dane i określa pokrewne frazy, ich konkurencyjność oraz liczbę wyszukiwań w danym okresie.

W naszej pracy używamy wielu narzędzi przy tworzeniu wartościowych treści, jednak dla zidentyfikowania długich słów kluczowych (long tail keywords) zwracamy się do AnswerThePublic.

Jednym z powodów jest fakt, że w październiku 2019 r. firma Google wprowadziła nowy algorytm o nazwie BERT, dzięki któremu stosowanie długich fraz kluczowych zyskało na jeszcze większym znaczeniu niż dotychczas.

Co to jest AnswerThePublic

To narzędzie copywriterskie, w którym po wpisaniu frazy wyświetlają się różne propozycje słów, jak i całych wyrażeń, na podstawie których można stworzyć temat oraz napisać tekst. AnswerThePublic to świetne rozwiązanie dla osób, które cierpią na notoryczny brak pomysłów. Śmiało można stwierdzić, że jest to “zastępca kreatywności”.

Dwie analizy dziennie są darmowe. Pełna wersja jest dostępna od 99$ miesięcznie lub 79$ miesięcznie przy opłacie rocznej.

Co profesjonalnemu copywriterowi daje AnswerThePublic:

  • pozwala na lepsze poznanie odbiorców i ich preferencji wyszukiwania,
  • pomaga skonkretyzować słowa kluczowe dla tworzonej treści,
  • optymalizuje wyszukiwanie pod kątem fraz long tail,
  • umożliwia odpowiedzi na konkretne pytania wpisywane w Google.

Podsumowanie

Klienci coraz bardziej są świadomi faktu, że wśród konkurencji najlepiej wyróżnić się za pomocą contentu. Dlatego kreatywne i merytoryczne teksty coraz bardziej zyskują na znaczeniu.

Rozsądnie jest zatem korzystać z dostępnych narzędzi, żeby treści były zgodne z zasadami SEO copywritingu oraz wymogami i oczekiwaniami klientów. W tym celu pomocny okaże się omówiony AnswerThePublic.